Gyártunk és forgalmazunk fogaskerekeket Auditól Volvoig, a 70-es évektől a 2000-es évekig mindenféle VDO vagy Motometer gyártmányú autóműszerhez.
A legtöbb autótípusban több - néha kifejezetten sok féle - fogaskerék variáció volt, olykor még egy adott évjáraton és felszereltségen belül is. A helyzetet bonyolítja az autók kora és olykor nagyon színes előélete (javítások, cserék, öszvér megoldások) ami által gyakran már nem is a gyári számlálóegység van az autóban - vagy legalábbis nem gyári fogaskerekekkel.
Tehát a legtöbb esetben, fokozottan javasoljuk a számláló szétszerelését és a fogakerekek azonosítását, mielőtt megrendelnék a cserealkatrészt.
A jó hír, hogy a már szétszedett óra esetén készséggel tudunk segíteni a megfelelő alkatrész kiválasztásában, még olyan esetekben is amikor a fogaskerekek már felismerhetetlenségig elmorzsolódtak, vagy akár teljesen hiányoznak!
(nem utolsó sorban, minden típust tartunk raktáron, így belföldre néhány napon belül kiszállítjuk és újra futhat az autó!)
Az alábbiakban igyekszünk segítséget nyújtani, hogy a fogaskerekeket Ön is beazonosíthassa:
Néhány ritka esetben biztosra is lehet menni a kiválasztással, vagy legalábbis részben:
Audi 80 (B3 B4), Audi 100 (C4)
Ezek a modellek minden esetben kicsi VDO bolygóműves renszerrel vannak szerelve, kis 15 fogú fogaskerékkel:
Fokozottan javasolt azonban a nagy ("pod") fogaskerekes tárcsát is cserélni, hogy a problémát örökre megoldjuk.
Ez azonban már kétféle is lehet ezekben az Audikban - tübbnyire 16, olykor viszont 15 fogas:
Az összes Chrysler / Dodge típus (a Monaco kivételével) közepes méretű VDO bolygóműves rendszerrel van szerelve, közepes 20 fogú fogaskerékkel, és 16 fogú közepes "pod" fogaskerékkel:
A Volvo 850 VDO számlálói is kicsi bolygóműves rendszert használnak, 15 fogú kis fogaskerékkel és 12 fogú kis "pod" fogaskerékkel:
Figyelem! A Volvokban Yazaki műszerek is járatosak, ezekben nem szokott fogaskerék probléma lenni, ezért nem is gyártjuk őket.
A VDO és Yazaki első ránézésre is megkülönböztethető, utóbbin külön kis ablakban vannak a napi számláló egyes számjegyei:
There are at least 6 different systems for mechanic/electromechanic odometers.
If you search for your vehicle in our catalog, you will find all variations that are known to us that might fit your vehicle.
Below we will discuss these, and show some typical configurations.
This system consists of 2 gears:
A larger gear (allso called pod gear) which is molded onto a white plastic disc, which has an excentric pin.
Onto this pin, goes the smaller gear.
Both the overmolded large gear and the small gear were originally made of a soft, rubbery material, which deteriorates over the years and sooner or later will fall apart.
...
In these odometers, there are 3 gears that can fail.
First gear is always 12 toothed, molded onto a brass insert which is fit tightly on the 2mm steel shaft of the motor.
Second (black) gear is 48x12 toothed and free running on a 2mm steel shaft.
Third (yellow or amber) gear is also running on a 2mm steel shaft, and can have several tooth counts.
If your gear is broken so badly you can't count its teeth, you can still identify it by counting teeth on the next (meshing) gear:
E.g., if the meshing gear has 48 teeth, you need 48x12 third gear.
All variations can be identified:
- 48 teeth: 48x12 kit
- 47 teeth: 48x13 kit
- 46 teeth: 48x14 kit
- 45 teeth: 48x15 kit
- 44 teeth: 48x16 kit
- 43 teeth: 48x17 kit
- 42 teeth: 48x18 kit
- 41 teeth: 48x19 kit
- 39 teeth: 48x21 kit
In these odometers, there are 3 gears that can fail.
First gear is always 12 toothed, molded onto a brass insert which is fit tightly on the 2mm steel shaft of the motor.
Second gear is larger, 44 or 43 toothed on the outer gear, and is running on a 2mm steel shaft.
Third gear is also running on a 2mm steel shaft, with 38-39-40 toothed outer gear.
If your gear is broken so badly you can't count its teeth, you can still identify it by counting teeth on the next (meshing) gear:
If the meshing gear has 33x26 teeth, you need our 44x17+38x23 gear kit.
If the gear has 28x22 teeth, you need our 43x16+39x28 kit.
If you have any other gear configuration, please contact us so we can help!
...
...